Sinds de oprichting in 1999 is het Gemeentelijk Inkoop Platform (GIP) één van de belangrijkste ontmoetingsplaatsen geworden voor gemeentelijke functionarissen die met inkoop te maken hebben.
Doelstelling van het GIP is het uitwisselen van kennis en ervaring op het gebied van de gemeentelijke inkoop en de gemeentelijk inkoopfunctie.
Bij de bijeenkomsten van het GIP zijn altijd vertegenwoordigers van PIANOo en VNG aanwezig.
De bijeenkomsten van het GIP zijn uitsluitend bij te wonen door functionarissen van gemeenten of hieraan gelieerde overheidsorganisaties zoals Omgevingsdiensten en Veiligheidregio's.
Per 1 januari 2024 is de organisatie van het GIP overgedragen > www.gemeentelijkinkoopplatform.nl
Opzet bijeenkomsten
Tijdens de vijf reguliere bijeenkomsten van het GIP staan thema's centraal. Deze thema's worden door de deelnemende gemeenten voorgesteld en vastgesteld op basis van actualiteit dan wel interesse.
De thema's worden gepresenteerd door deskundige gastsprekers die de achtergronden van de thema's vanuit eigen kennis en ervaring toelichten.
De bijeenkomsten van het GIP vinden in Utrecht (Hotel Van der Valk) plaats en hebben de volgende agenda:
14.00 - 17.30 uur | Vergadering rond thema('s) | |
17.30 - 20.15 uur | Aperitief en diner |
Meer weten over het
Gemeentelijk Inkoop Platform?